دکتر سید محمد رضا حکیمیان

فیلم تشخیص بیماری پستان

فیلم آموزشی معاینه سینه

آدرس مطب و برنامه هفتگی

دانستنیهای سرطان ( علائم پر خطر برای سرطان )

بعضی از نشانه ها در تشخیص زودرس سرطان اهمیت حیاتی دارند و در صورت وجود آنها باید به پزشک مراجعه نمود. در ذیل به تعدادی از این موارد اشاره میشود.در صورتیکه به هر یک از علائم زیر مبتلا هستید سریعا به پزشک مراجعه کنید :
- خونریزی هنگام اجابت مزاج. این علامت از بواسیر یا زخم مقعد یا التهاب و زخم روده بزرگ ممکن است بروز کند ولی یکی از علائم مهم برای سرطان روده بزرگ هم می باشد.
- زخمی که بهبود پیدا نمی کند یا بهبود آن بیش از اندازه بطول انجامد زیرا بعضی از انواع سرطانهای پوست بصورت زخم بروز می کنند.
- تغییر در شکل یا اندازه خالهای روی بدن.
- کاهش اشتها و کاهش وزن بارز بویژه اگر بدون استفاده از رژیمهای لاغری دچار کاهش اشتها و وزن شوید.
- لمس توده در پستان.
- مشاهده ادرار خونی.
- گرفتگی صدا به مدت طولانی.
- احساس گیر کردن غذا در مسیر عبور آن .
- اگر در افراد فامیل نزدیک، فردی مبتلا به سرطان میباشد پزشک خود را مطلع نمایید و از او راهنمائی بگیرید.
موضوع مقاله آینده: فرهنگ مبارزه با سرطان

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، بن بست بنفشه ، جنب پارکینگ طبقاتی توحید ، مجتمع آسمان ، طبقه چهارم

صفحه اصلیبیوگرافیمطالب سرطان پستانمطالب و مقالاتآرشيو پرسش و پاسخهابرنامه هفتگیمطالب غیر پزشکیخدمات کلینیک پستانسوالات پزشکیگالریپیامهای کاربرانفیلم های آموزشی در مورد س