کتاب سیب صورتی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب سرطان پستان / ریسک ابتلا به سرطان پستان در افراد با سابقه سرطان پستان در سینه مخالف

ریسک ابتلا به سرطان پستان در افراد با سابقه سرطان پستان در سینه مخالف

سرطان سینه یکی از شایع ترین سرطان ها می باشد که در صورت تشخیص سریع ، شانس درمان موفقیت آمیز بیمار بسیار زیاد می شود . از هر هفت زن یک نفر در طول عمر به سرطان پستان مبتلا می شود . سرطان سینه به دلیل تغییر و تکثیر کنترل نشده یک گروه از سلول های تشکیل دهنده بافت پستان ایجاد می شود . این وضعیت می تواند ارثی باشد یا عوامل دیگر در ایجاد بی نظمی سلول ها تاثیر بگذارند . اگر علائم سرطان سینه نادیده گرفته شوند می تواند خطرناک باشد و باعث متاستاز ( انتقال به بخش های دیگر بدن ) شود . به همین دلیل در صورت مشاهده علائم باید آنها را جدی گرفت . در این مطلب به بررسی ریسک ابتلا به سرطان پستان در افراد با سابقه سرطان پستان در سینه مخالف می پردازیم .

جراحی پستان

عوامل خطر سرطان پستان

ریسک فاکتور ها و عوامل مستعد کننده سرطان پستان از جمله مباحث بسیار مهمی است که هر فردی باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشد .

همچنین بخوانید: علائم سرطان سينه در مردان

بعضی از این عوامل در حیطه اختیارات ما نیست و ما نمی توانیم دخل و تصرفی در آنها داشته باشیم ، اما دسته ای دیگر وجود دارند که ما می توانیم در ایجاد آنها نقش داشته باشیم . برخی از عوامل خطر سرطان پستان شامل موارد زیر می باشد :

سرطان ارثی سینه

نوبت دهی آنلاین دکتر حکیمیان

ریسک ابتلا به سرطان پستان در افراد با سابقه سرطان پستان در سینه مخالف

اینستاگرام دکتر حکیمیان

آیا احتمال بازگشت بیماری سرطان سینه وجود دارد ؟

احتمال بازگشت سرطان سینه در همه خانم ها وجود دارد اما اینکه احتمال این قضیه چند درصد است بستگی به عوامل زیادی دارد مانند سایز تومور ، تعداد غدد لنفاوی درگیر شده ، گیرنده هورمونی دارند یا خیر ، هرسپتین گرفته اند یا خیر و یک سری عوامل دیگر .

بیوپسی یا نمونه برداری پستان از اعمال تشخیصی است که توسط دکتر سید محمدرضا حکیمیان با نهایت دقت و ظرافت انجام می‌شود. لطفا جهت هماهنگی و تعیین نوبت مطب دکتر حکیمیان، با شماره تلفن 36294896 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان توحید میانی ، کوچه 23
تلفن : 36294896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چرا تشخیص زود هنگام در پیشگیری از پیشرفت سرطان پستان مهم است؟چرا تشخیص زود هنگام در پیشگیری از پیشرفت سرطان پستان مهم است؟

سرطان سینه، یکی از شایع ترین انواع سرطان در زنان است. با تشخیص به موقع و قبل از لمس ضایعه و تغييرات بافت پستان در ماموگرافی می توان از پیشروی بیماری سرطان سینه جلوگیری کرد. در این بخش به روش های تشخیص سرطان سینه اشاره کرده ایم. ... ادامه مطلب

احتمال ارثی بودن سرطان سینه چقدر است؟احتمال ارثی بودن سرطان سینه چقدر است؟

یافتن مواد ارثی در میان بیماران به سرطان پستان اهمیت بسیاری دارد. بسیاری از بیماران فارغ از اینکه خود مبتلا به بیماری هستند نگران ابتلای فرزندانشان به بیماری مشابه می باشند. به طور کلی هر خانمی تا سن 80 سالگی با احتمال حدود 80 درصد ممکن است به سرطان پستان مبتلا شود. ... ادامه مطلب

سرطان سینه متاستاتیک چیست؟سرطان سینه متاستاتیک چیست؟

چنانچه سرطان پستان محدود به پستان و یا گره‌ های لنفی مجاور آن باشد، سرطان در مرحله اولیه یا پیشرفته موضعی قرار دارد. سلولهای سرطانی می‌ توانند از توده اصلی در پستان جدا شده و از راه جریان خون یا لنف به سایر قسمت های بدن مهاجرت کنند. ... ادامه مطلب

مقایسه ی افزایش سایز سینه با جراحی و تزریق ژل به سینهمقایسه ی افزایش سایز سینه با جراحی و تزریق ژل به سینه

لیفت سینه از مهم ترین جراحی هایی است که این روز ها از سوی بسیاری از زنان انجام می شود. لیفت سینه در واقع جراحی ای است که در طی آن سینه زنان بالا کشیده شده و فرم دهی برای سینه انجام می شود. در ادامه این بخش به روش های افزایش سایز سینه و فرم دهی سینه پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین